Isnin, 9 Februari 2009

PETIKAN RINGKAS PAKAR-PAKAR PEMAKANAN

"Buah kecil ini barangkali merupakan makanan yang paling berkhasiat di dunia"

"Buah Goji mengandungi sepenuhnya spektrum nutrein-nutrein. Nutrein yang perlu ini yang terkandung dalam asid secara semulajadi menjadi mudah untuk diserap ke dalam tubuh."

"Goji mengandungi paras polisakarida bioaktif yang cukup tinggi dan unik, ia merupakan famili karbohidrat komplek tercantum dengan protein yang mempertahankan tubuh daripada penyakit, pencemaran dan radikal bebas. Molekul unggul ini mengawal kebanyakan sistem pertahanan biokimia yang penting dalam tubuh".
- Dr Earl Mindell, R.Ph.,Ph.D -

"Formulasi soya mengandungi semua protein dan amino asid yang perlu untuk pertumbuhan dan perkembangan sihat bayi dan kanak-kanak. Kanak-kanak yang membesarkan yang hanya meminum susu soya mempunyai semua kandungan protein dalam tubuh dan tidak kurang berbanding dengan mereka yang meminum susu tenusu"
- William Michale, Professor of Clinical Paediatrics di Ohio State University -

"Banyak penyelidikan-penyelidikan masa kini mengenai kacang soya berkenaan nutrisi dan penyakit menunjukan kesan anti-kansernya amat menyakinkan"
"Adalah diketahui umum bahawa kacang soya kaya dengan nutrein-nutrein. Keputusan yang ditunjukkan oleh soya protein dalam merendahkan kolestrol adalah sama baiknya dengan ubat farmaseutikal tambahan lagi ia membantu dalam merawat penyakit buah pinggang dan juga osteoporosis".
- Mark Messina, Ph D Author of The Simple Soybean and Your Health -

"Buah Goji telah diberi untuk merawat masalah tenaga batin. Telah dilaporkan pengambilan terus buah goji dan pengambilan dalam bentuk ekstrak, menunjukkan peningkatan nyata paras androgen dalam darah, menjadikan mereka yang mengambil goji berasa lebih bertenaga. Rupa-rupanya sitosterol atau terpenoids yang bertanggung jawab untuk kesan ini. Dos harian buah goji yang diperlukan untuk memperolehi kesan lebih kurang 10gm/sehari".
- Subhuti Dharmananda, Ph.D., Director, Institute for Tradisional Medicine,
Portland, Oregon -


GOJI GUARANA EXTRA Health Builders hanya menggunakan ekstrak Goji yang datangnya daripada Daerah Zhongning Negeri Ningxia di Negara China. Kawasan ini mengeluarkan Goji yang berkualiti terbaik di dunia. Penduduk di kawasan ini telah mengamalkan Goji sebagai makanan harian untuk kekal sihat dan mereka percaya Goji membantu mereka hidup aktif dan panjang usia. Guarana telah digunakan secara popular oleh penduduk Brazil sebagai minuman untuk tenaga. Ekstrak Guarana ditambah untuk menguatkan lagi tenaga untuk kesan yang lebih baik.

HEALTH BUILDER'S GOJI GUARANA EXTRA only uses the extract of Goji that comes from Zhongning District of Ningxia Province of China, the region which produces the best quality of Goji in the world. The people from this region have been taking Goji as daily food to stay quality and they belive it helps them live a longer and active. The Guarana has been popularly taken by people in Brazil as an energy drink. Guarana extract is added to further strengthen the energy enhancing for better effect.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan